دوره 0، شماره 5 - ( بهار-تابستان 1390 )                   جلد 0 شماره 5 صفحات 247-272 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khāqāni M, Abbāszādeh M. The Constituents of the Artistic Image in Thirty First Epistle of Nahj al-Balagheh. hadith studies. 2011; 0 (5) :247-272
URL: http://s-hadith.kashanu.ac.ir/article-1-56-fa.html
خاقانی محمد، عباس زاده حمید. مؤلفه های تصویر هنری در نامه سی و یکم نهج البلاغه. حدیث پژوهی. 1390; 0 (5) :247-272

URL: http://s-hadith.kashanu.ac.ir/article-1-56-fa.html


عضو هيئت علمی گروه زبان و ادبيات عربی دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه اصفهان
چکیده:   (3225 مشاهده)
در این نوشتار، با بازخوانی مفهوم تصویر نزد قدما و معاصران، مؤلفه های تصویر هنری در اندرزنامه جاودانه امیرالمؤمنین  به امام حسن بررسی، و به برخی تفاوت ها و مزیت های تصویرهای این اندرزنامه با تصویرهای شعری اشاره شده است. همچنین در پرتو دیدگاه های صاحب نظران نقد و بلاغت جدید، پاره ای از مصادیق این مؤلفه ها در اندرزنامه مذکور تحلیل شده است تا تمایزهای تصویرگری نهج البلاغه با دیگر آثار، بهتر باز شناسانده شود.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۱/۹/۲۷

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه حدیث پژوهی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Hadith Mysticism Studies: A Journal University of Kashan

Designed & Developed by : Yektaweb