منابع
قرآن کریم.
آقایی، سید علی. (1390). تاریخگذاری احادیث بر مبنای روش تحلیل ترکیبی اسناد - متن: امکانات و محدودیتها. صحیفۀ مبین، شمارۀ 50: 101ـ140.
ابنأبیجمهور، محمد بن زینالدین. (1405ق). عوالی اللئالی العزیزیة فی الأحادیث الدینیة (مجتبی عراقى، محقق). قم: دار سیدالشهداء للنشر.
ابناثیر، عزالدین أبوالحسن. (1385ق). الکامل فی التاریخ. بیروت: دار صادر- دار بیروت.
ابن انس، مالک. (1425ق). موطأ الامام مالک (محمد مصطفىاعظمى، محقق). ابوظبى:، مؤسسه زاید بن سلطان آل نهیان للأعمال الخیریة و الانسانیة.
ابنحنبل، احمد بن محمد. (1416ق). مسند الامام أحمد بن حنبل (عامر غضبان، ابراهیم زیبق و همکاران، محققان). بیروت: مؤسسة الرسالة.
ابنحیّون، نعمان بن محمد مغربى. (1385ق). دعائم الاسلام (آصف فیضى، محقق). چ۲. قم: مؤسسة آل البیتk.
ابن سعد، محمد. (1410ق). الطبقات الکبرى (محمد عبدالقادر عطا، محقق). بیروت: دارالکتب العلمیة.
ابنسیدالناس، أبوالفتح محمد. (1414ق). عیون الأثر فى فنون المغازى و الشمائل و السیر (ابراهیم محمد رمضان، تعلیق). چ۱. بیروت: دارالقلم.
ابنعبدالبر، أبوعمر یوسف بن عبدالله. (1412ق). الاستیعاب فى معرفة الأصحاب (على محمد البجاوى. محقق). چ۱. بیروت: دارالجیل.
ابنماجه، محمد بن یزید. (بیتا). سنن ابنماجه (محمدفؤاد عبدالباقی، محقق). بیروت: دارالفکر.
ـــــــــ. (1418). سنن ابنماجه (بشار عواد معروف، محقق). بیروت: دارالجیل.
ابوداود، سلیمان بن اشعث. (1420ق). سنن أبی داود (سید ابراهیم، محقق). قاهره: دارالحدیث.
الهی خراسانی، مجتبی، و مروارید، محمد. (1396). نقد مستند روایی نظریه جهاد دعوت، بررسی موردی حدیث مقاتله. جستارهای فقهی و اصولی، ۳ (۸): ۹ـ۳۶.
بخارى، محمد بن اسماعیل. (1410ق). صحیح البخاری. تحقیق وزارة الأوقاف. چ۲. قاهره: جمهوریة مصر العربیة، وزارة الاوقاف، المجلس الاعلى للشئون الاسلامیة، لجنة إحیاء کتب السنة.
برقى، احمد بن محمد. (بیتا). المحاسن (جلالالدین محدث، مصحح). چ۲. قم: دارالکتب الاسلامیة.
بیهقی، ابوبکر. (1424ق). السنن الکبری (محمد عبدالقادر عطا، محقق). بیروت: دارالکتب العلمیه.
ترمذى، محمد بن عیسى. (1419ق). سنن الترمذی (احمد محمد شاکر، محقق). قاهره: دارالحدیث.
حاکم، محمد بن عبدالله. (1411ق). المستدرک علی الصحیحین (مصطفی عبدالقادر عطا، محقق). بیروت: دارالکتب العلمیه.
حر عاملى، محمد بن حسن. (1425ق). إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات. بیروت: اعلمى.
حلى، حسن بن یوسف. (1982م). نهج الحقّ و کشف الصدق. بیروت: دارالکتاب اللبنانی.
دارمى، عبدالله بن عبدالرحمن. (1421ق). مسند الدارمی ( سنن الدارمی) (حسین سلیم دارانى، محقق). ریاض: دارالمغنی.
دیلمی، حسن بن محمد. (1408ق). أعلامالدین فی صفات المؤمنین. قم: مؤسسة آل البیتk.
راد، علی. (1394). خاورشناسان و حدیث امامیه. علوم حدیث، شمارۀ 78: 23ـ59.
رفعت، سید احمد. (2014م). النبی المسلح؛ الوثاق السریة للحرکات الاسلامیة فی مصر. چ۲. بینا.
شافعی، محمد بن ادریس. (1410). الأم. بیروت: دارالمعرفه.
شهید ثانی، زینالدین بن علی. (1380). روض الجنان فی شرح ارشاد الاذهان. قم: بوستان کتاب.
صدوق، محمد بن على بن بابویه. (1378ق). عیون أخبار الرضاt (مهدی لاجوردى، محقق). تهران: نشر جهان.
ـــــــــ. (1406ق). ثواب الأعمال و عقاب الأعمال. چ۲. قم: دارالشریف الرضی للنشر.
ـــــــــ. (1416ق). الخصال (علیاکبر غفاری، مصحح). چ۵. قم: جماعة المدرسین فی الحوزة العلمیة بقم، مؤسسة النشر الاسلامی.
ـــــــــ. (1414ق). تذکرة الفقهاء. قم: مؤسسة آل البیتk لاحیاء التراث.
ـــــــــ. (1407ق). الخلاف. قم: جماعة المدرسین فی الحوزة العلمیة بقم. مؤسسة النشر الاسلامی.
عاصمی مکی، عبدالملک. (1419ق). سمط النجوم العوالی فی انباء الاوائل وا التوالی (عادل احمد عبدالموجود و علی محمد معوض، محققان). بیروت: دارالکتب العلمیه.
قاسمپور، محسن، و شیرینکار موحّد، محمد. (۱۳۹۶). بررسی سندی و دلالی حدیث أُمِرْتُ أَنْ أُقَاتِلَ النَّاسَ... . پژوهشهای قرآن و حدیث، ۵۰ (۱): ۱۰۱ـ۱۲۱.
قمی، على بن ابراهیم. (1404ق). تفسیر القمی (طیب موسوى جزائرى، مصحح). چ۳. قم: دارالکتاب.
کلینی، محمد بن یعقوب. (1429ق). الکافی. قم: دارالحدیث.
گلدزیهر، اگناس. (1378 ق). العقیدة و الشریعة فی الاسلام. مصر: دارالکتب الحدیثه.
مجلسی، محمدباقر. (1403ق). بحار الأنوار (جمعى از محققان). چ۲. بیروت: دار إحیاء التراث العربی.
مسلم بن حجاج. (1412ق). صحیح مسلم (محمد فؤاد عبدالباقى، مصحح). قاهره: دارالحدیث.
معارف، مجید، و شفیعی، سعید. (1394). درآمدی بر مطالعات حدیثی در دوران معاصر. تهران: سمت.
مقریزى، تقىالدین احمد بن على. (1420ق). إمتاع الأسماع بما للنبى من الأحوال و الأموال و الحفدة و المتاع (محمد عبدالحمید النمیسى، محقق). بیروت: دارالکتب العلمیة.
مؤدب، سید رضا، و ستار، حسین. (۱۳۹۳). بررسی نقش روات مشترک در اخبار منتقله، مطالعۀ موردی جعابی از مشایخ صدوق. حدیثپژوهی، شمارۀ ۱۱: ۲۰۷ـ۲۳۸.
نسائی، احمد بن علی. (بیتا[الف]). السنن الکبری (عبدالفتاح ابوغده، محقق). حلب: مکتب مطبوعات اسلامیه.
ـــــــــــ. (بیتا[ب]). المجتبى من السنن. اردن: بیت الأفکار الدولیة.
نورى، حسین بن محمد تقى. (1408ق). مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل. قم: مؤسسة آل البیتk.
واقدى، محمد بن عمر. (1409ق). المغازى (مارسدن جونس، محقق). چ۳. بیروت: مؤسسة الأعلمى.
Cook, Michael. (1981). Early Muslim Dogma: A Source-Critical Study. Cambridge: Cambridge University Press.
Juynboll, G.H.A. (1989). Some Isnād-Analytical Methods Illustrated on the Basis of Several Women Demeaning Sayings from Ḥadīth Literature. Al-Qanṭara, X.
-----------. (1993), Nāfiʿ, the Mawlā of Ibn ʿUmar, and His Position in Muslim Ḥadīth Literature. Der Islam, 70.
-----------. (1994). Early Islamic Society as Reflected in Its Use of Isnāds. Le Muséon, 107: 12.
-----------. (2001). (Re)appraisal of Some Technical Terms in Ḥadīth Science. Islamic Law andSociety, 8.
Motzki, H, (1996). ‘Que vadis, Hadith- Forschung? Eine Kritische Untersuchung von G.H.A. Juynboll: Nafi’ mawla of Ibn ‘Umar, his position in Muslim Hadith Literature. Der Islam.
-----------. (2000). The Murder of Ibn Abī l-Ḥuqayq: on the Origin and Reliability of Some Maghāzī- Reports. in idem (ed.), The Biography of Muḥammad: the Issue of the Sources, Leiden: Brill.
-----------. (2005). Dating Muslim Tradition: A Survey. Arabica, 52:2.
Schacht, J. (1949). A Revaluation of Islamic Tradition. Journal of the Royal Asiatic Society, 156-165.
References
The Holy Qurʾān
Abu Dawaoud, S. (1999). Sunane Abi Dawoud (S. Ebrahim). Dar al-Hadith. [In Arabic]
Aghaei, S. A. (2011). Tarikhgozariye ahadith bar mabnaye raveshe tahlile tarkibiye Isnad -matn: Potentials and limitations. Sahife-ye Mobin, 50, 101-140. [In Persian]
Asemi Makki, A. (1998). Samt al-nojom al-avali fi anbae al-avael va al-tavali (A. Ahmed Abdulmajoud & A. M. Moavvez). Dar-al Kotob Ilmiyah. [In Arabic]
Barqi, A. (n.d.). Al Mahasen (Corrected by J. Mohaddeth). (Vol. 2). Dar-al Kotob Islmiyah. [In Arabic]
Beihaqi, A. (2003). Al-sunan al-kobra (M. Abdulghader Ata'). Dar-al Kotob Ilmiyah.
Bukhari, M. (1989). Sahih Al-Bukhari: An investigation by the ministry of endowments (Vol. 2). Arab Republic of Egypt, Ministry of Endowments, Supreme Council for Islamic Affairs, Committee for the Revival of Sunnah Books.
Cook, M. (1981). Early Muslim dogma: A source-critical study. Cambridge University Press.
Darimi, A. (2000). Musnad Al Darmi (Traditions of Al Darmi) (H. Salim Darani). Dar Al Muqni. [In Arabic]
Deilami, H. (1987). Aalam al-din fi sefat al-momenin. Foundation of Al Albait. [In Arabic]
Elahi Khurasani, M., & Morwarid, M. (2017). A criticism of the traditional documentary of the theory of Jihad daawat: the case study of Hadith of Muqatila. Jostarhaye Feghhi va Osuli, 3(8), 9-36. [In Persian]
Ghasempour, M., & Shirinkar Movahed, M. (2015). Barrasiye Sanadi va delaliye hadithe "omerto an oghatela al-nas…"Iranian Journal for the Quranic Sciences and Tradition. 50(1), 101-121. [In Persian]
Goldziher, A. (1958). Al-aghidah va al-shriah fi al Islam. Dar-al Kotob al Haditha.
Hajjaj, M. (1991). Sahih Muslim (corrected by M-F. Abdulbaghi). Dar al-Hadith. [In Arabic]
Hakem, M. (1990). Al-Mustadrak ala al-sahihein (M. Abdulghader Ata'). Dar-al Kotob Ilmiyah. [In Arabic]
Helli, H. (1982). Nahj al-hagh va kashf al-sedgh. Dar al-Kotob Al-Lobnani. [In Arabic]
Horre Ameli, M. (2004) Esbat al-hedat bel- nosous va al-mojezat. A'laami. [In Arabic]
Ibn Abd al-Bar, A. (1991).al-estiab fi marefah al-ashab (A. M. Albajavi). Dar-al Jabal. [In Arabic]
Ibn Abi Jumhur, M. (1984). Awali al-laali al-aziziyah fi al- ahadith al-madiniyah(M. Eraghi). Dar Seyed Al Shohada Lenashr [In Arabic].
Ibn Anas, M. (2004). Muwatta of Imam Malik (M. Mostafa Azami). Zayed ibn Sultan Al Nahyan Foundation for Charitable and Humanitarian Works. [In Arabic]
Ibn Athir, E. (1965). Al-kamel fi al-tarikh. Dar Sadir-Dar Beirout. [In Arabic]
Ibn Hanbal, A. (1995). Musnad al-Imam Ahmad ibn Hanbal (A. Ibrahim Zeibagh et al.). Al-Resala Foundation. [In Arabic]
Ibn Hayyan, N. (1695). Daaem al- Islam (A. Feizi). (Vol. 2). Al-Bayt Foundation. [In Arabic]
Ibn Majih, M. (1997). sunane Ibn Majah (B. A. Marouf). Dar al-Jabal. [In Arabic]
------------. (n.d.). sunane Ibn Majah (M. Abdulbaghi). Dar al-Fikr. [In Arabic]
Ibn Sa'ad, M. (1989). Al-tabaghat al-kobra (M. Abdulghader Ata'). Dar-al Kotob Ilmiyah. [In Arabic]
Ibn Seyed Alnas, A. (1993). Oyoun al-athar fi fonoun al-maghazi va al-shamael va al-seir (commented by I. Mohammad Ramezan). Dar-al Ghalam.
Juynboll, G. H. A. (1989). Some isnād-analytical methods illustrated on the basis of several women demeaning sayings from Ḥadīth literature. Al-Qanṭara.
Juynboll, G. H. A. (1993). Nāfiʿ, the Mawlā of Ibn ʿUmar, and his position in Muslim Ḥadīth literature. Der Islam, 70, 207-244.
Juynboll, G. H. A. (1994). Early Islamic society as Reflected in its use of isnāds. Le Muséon, 107(1), 151- 194.
Juynboll, G. H. A. (2001). (Re)appraisal of some technical terms in Ḥadīth science. Islamic Law and Society, 8(3), 303-349. https://doi.org/10.1163/156851901317230611
Kulayni, M. (2008). al-Kafi. Dar-al Hadith. [In Arabic]
Maaref, M., & Shafiei, S. (2015). Daramadi bar motaleate hadithi dar dorane moaser. SAMT. [In Persian]
Majlesi, M-B. (1982). Bihar al-Anwar (Vol. 2). Arab Heritage Revival House. [In Arabic]
Moghrizi, T. (1999). Emta al-asma bema lelnabi men al-ahval va al-amval va al-hefdah va al-mata (M. Abdulhamid Al Namisi). Dar-al Kotob Ilmiyah.
Muaddab, S. R., Sattār, H. (2014). Barresi naghshe vevayate moshtarak dar akhbare montagheleh: A case study of Je'aabi, one of the Sheikhs of Saduq. Hadith Studies, 11, 207-238. [In Persian]
Mutzki, H. (1996). ‘Que vadis, Hadith- Forschung? Eine Kritische Untersuchung von G. H. A. Juynboll: Nafi’ mawla of Ibn ‘Umar, his position in Muslim Hadith literature. Der Islam.
Mutzki, H. (2000). The murder of Ibn Abī l-Ḥuqayq: On the origin and reliability of some Maghāzī-Reports. In idem (ed.), The biography of Muḥammad: the Issue of the sources (pp. 170-239). Brill.
Mutzki, H. (2005). Dating Muslim tradition: A survey. Arabica, 52(2), 204-253.
Nisaei, A. (n.d.a). al-sunan al-kobra (A. Abouqadeh). Maktab Matbou'at Islamiah. [In Arabic]
-----------. (n.d.b). al-mojtaba men al-sunan. House of International Ideas. [In Arabic]
Nouri, H. (1987). Mustadrak al wasail va mustanbat al masail. Al-Bayt Foundation.
Qomi, A. (1983). Tafsir al-Qomi (corrected by T. Mousavi Jazaeri) (Vol. 3). Dar-al Ketab. [In Arabic]
Rad, A. (2015). Khavarshenasan va hadithe Imamiyeh. Oloume Hadith, 78, 23-59. [In Persia]
Raf'at, S. A. (2014). Al-nabi al-mosleh: The secret documents of the Islamic movements in Egypt (Vol. 2). N. P.
Saduq, M. (1958). Uyoun Akhbar Al-Ridha (M. Lajevardi). Nashre Jahan. [In Arabic]
-----------. (1985). Thawāb al-aʿmāl wa ʿiqāb al-aʿmāl. (Vol. 2). Dar al-Sharif al-Razi Lenashr. [In Arabic]
-----------. (1993). Tazkerah al-foghaha. Al-Bayt Foundation for Heritage Revival. [In Arabic]
-----------. (1995). Al-Khisal (corrected by A. A. Ghaffari). (Vol. 5). Teachers in the seminary in Qom, the Islamic Publishing Foundation. [In Arabic]
Schacht, J. (1949). A revaluation of Islamic tradition. Journal of the Royal Asiatic Society, 81(3-4), 143- 154.
Shafi'i, M. (1989). Al omm. Dar Al-Marafah. [In Arabic]
Shahid Thani, Z. (2001). Rawd al-Jinan fi sharhe ershad al-azhan. Boustane Ketab. [In Arabic]
Tirmidhi, M. (1998). sunan Al Tirmidhi (A. M. Shakir). Dar al-Hadith. [In Arabic]
Vaghedi, M. (1988). Al-Maghazi (M. Jones) (Vol. 3). Ala'lami Foundation. [In Arabic]