ابنبابویه، م. (١٤14ق). اعتقادات الامامیه. قم: کنگرۀ شیخ مفید.
ـــــــــ (۱۳۷۶ش). الامالی. تهران: کتابچی.
ـــــــــ (١٣٩٨ق). التوحید (ه. حسینی، محقق). قم: النشر الاسلامی.
ـــــــــ (١٣٦٢ش). الخصال (ع. غفاری، محقق). قم: النشر الاسلامی.
ـــــــــ (١٣٨٥ش). علل الشرائع. قم: کتابفروشی داوری.
ـــــــــ (١٣٧٨ق). عیون أخبار الرضا (م. لاجوردی، محقق). تهران: نشر جهان.
ـــــــــ (١٣٩٦ق). فضائل الأشهر الثلاثة (غ. عرفانیان یزدی، محقق). قم: کتابفروشی داوری.
ـــــــــ (١٤١٣ق). کتاب من لا یحضره الفقیه (ع. غفاری، محقق). قم: النشر الاسلامی.
ـــــــــ (۱۳۹۵ق). کمال الدین و تمام النعمه (ع. غفاری، محقق). تهران: اسلامیه.
ـــــــــ (١٤٠٣ق). معانی الأخبار (ع. غفاری، محقق). قم: النشر الاسلامی.
ابن الغضائرى، ا. (۱۳۶۴ق). الرجال ابن الغضائری. قم: مؤسسۀ اسماعیلیان.
باقری، ح. (1393ش). منبع معتبر و نشانههای آن نزد محدثان متقدم امامی: نگاهی به جایگاه منبع مکتوب در حدیثپژوهی قدما. پژوهشهای قرآن و حدیث، ۴۷ (۱)، ۱ـ۲۶. doi:10.22059/JQST.2014.51931
برقی، ا. (۱۳۸۳ق). رجال البرقی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
جلالی، م. (1393ش). روش ابنبابویه در نقد حدیث: بررسی مهمترین شاخصههای رویکرد نقادانه شیخ صدوق به حدیث. مطالعات اسلامی علوم قرآن و حدیث، شمارۀ ۹۳، ۶۵ـ۹۰. doi:10.22067/NAQHS.V46I2.14554
جمعی از نویسندگان (١٣٩٥ش). جستارهایی در مدرسۀ کلامی قم. زیر نظر م. سبحانی، بهکوشش ح. طالقانی. تحقیق پژوهشکده کلام اهلبیتk. قم: دارالحدیث.
خرمی، م. (1382ش). روششناسی شیخ صدوق در تدوین حدیث. رسالۀ دکتری. دانشگاه تهران.
رحمان ستایش، م. و غلامعلی، م. (1394ش). نقد پندارۀ رویگردانی محدثان شیعه از اسناد. تحقیقات علوم قرآن و حدیث، شمارۀ ۲۷، ۱۳۱ـ۱۵۴. doi:10.22051/TQH.2015.2058
شاهحسینی، ع. (1389ش). معیار اعتبارسنجی روایات از منظر قدما. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشکده علوم حدیث قم.
شهیدی، ر. (1386ش). ملاکهای قدما در ارزیابی و نقد حدیث در آیینۀ فهرستهای رجالی، حدیث و اندیشه، شمارۀ 3، ۱۳۷ـ۱۵۴.
شوشتری، م. (1394ش). روششناسی شیخ صدوق در کتاب من لایحضره الفقیه. مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی.
شوشتری، م. (۱۴۱۰ق). قاموس الرجال. قم: النشر الاسلامی.
صحرایی اردکانی، ک.، میرجلیلی، ع، و حاضری جیفه، ع. (۱۳۹۹ش). سند و اسناد در کتب حدیثی شیعه در سه قرن اول، کتاب قیم، ۱۰ (22)، ۲۳۵ـ۲۵۹.
طاهریان قادی، م.، موسوی، م.، ربیع نتاج، ع.، تقیزاده طبری، م. (۱۳۹۹ش). تحریر دیدگاه شیخ صدوق در وحدت
"معاذ بن مسلم
" و
"معاذ بن کثیر
". نشریه
کتاب قیم، 10 (23)، ۲۶۱ـ۲۷۹.
10.30512/KQ.2021.12788.2518doi:
طاهریان قادی، م.، موسوی، م.، تقیزاده طبری، م.، و ربیع نتاج، ع. (1398ش). دلایل اعتماد شیخ صدوق به روایات ابوسمینه (با نگاهی به بازیابی منابع مکتوب روایات این راوی در آثار شیخ صدوق). نشریه مطالعات اعتبارسنجی احادیث شیعه، ۱ (2)، ۹ـ۳۶. doi:10.22034/HS.2021.13157
طوسی، م. (۱۳۹۰ق). الاستبصار فیما اختلف من الأخبار (ح. الموسوى خرسان، محقق). تهران: دارالکتب الاسلامیة.
ـــــــــ (١٤١٤ق). تهذیب الاحکام (ح. الموسوى خرسان، محقق). تهران: دارالکتب الاسلامی.
ـــــــــ (١٣٨١ق). الرجال. نجف: انتشارات حیدریه.
ـــــــــ (بیتا). الفهرست. نجف: المکتبة المرتضویة.
ـــــــــ (1417ق). عدة الاصول (م. انصاری قمی، محقق). قم: ستاره.
غروی نائینی، ن.، و جاویدانی، ن. (1384ش). نگاهی به روش تدوین سند در کتاب من لایحضره الفقیه. مطالعات اسلامی علوم قرآن و حدیث، شمارۀ 68، ۸۷ـ۱۱۶.
غفاری، ع.، و بلاغی، م. (١٣٦٧ش). ترجمۀ کتاب من لایحضره الفقیه؛ نوشتۀ محمد بن علی بن بابویه. تهران: نشر صدوق.
کرمی، م. (1386ش). نقد و بررسی روشهای فقهالحدیثی شیخ صدوق در کتاب معانی الاخبار. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه رازی.
کشى، م. (١٣٤٨ش). رجال الکشی. مشهد: انتشارات دانشگاه مشهد.
کلینى، م. (١٤٠٧ق). الکافی. (ع. غفارى و م. آخوندى، محققان). تهران: دار الکتب الاسلامیه.
مجلسی، م. (۱۴۱۴ق). لوامع صاحبقرانی. قم: اسماعیلیان.
معارف، م. (١٣٨٨ش). تاریخ عمومی حدیث با رویکرد تحلیلی. تهران: کویر.
موسوی، م.، و خرمی، م. (1393ش). اختلاف حدیث و رفع آن در آثار شیخ صدوق. سفینه، شمارۀ ۴۴، ۱۱ـ۳۸.
نجاشی، ا. (١٤٣٩ق). رجال النجاشی (فهرست أسماء مصنفی الشیعة) (م. شبیری زنجانی، محقق). قم: النشر الاسلامی.
نصیری، ع. (1396ش). ناکارآمدی تقسیم رباعی احادیث با توجه به کاستیهای منابع رجالی. آموزههای حدیثی، شمارۀ ۲، ۳ـ۳۲.
References
A Group of Writers under the Supervision of Muḥammad Taghi Sobhānī. with the Efforts of Hassan Tālighanī. (2016). Inquries about the Theological School of Qom. Research: Aḥl Al-Bayt Kalām Research Institute (AS). Qom: Dār Al-Ḥadith. (In Persian).
Bagheri, H. (2014). Authentic Source and its Evidences to Early Imāmī Hadīth Scholars: The Position of “Written Sources” in Hadīth Studies of Early Scholars. Pajuhesh-ha-ye Quran va Hadith, 47 (1), 1-26. doi: 10.22059/JQST.2014.51931
Barqī, A. (1963) Rijāl Al-Barqī, Tehran: University Press. (In Persian).
Ghaffārī, A., & Balāghī, M. (1988). Translator, Kitāb Man lā Yahḍuruhu al-Faqīh; Written by Muhammad ibn Ali ibn Babiwayh. Tehran: Sadūq Pubhishing. (In Persian).
Gharavi Naīnī, N., & Javidāni, N. (2005). Looking at the method of compilation of sanad in Man lā Yahḍuruhu Al-Faqīh. Islamic Studies of Qur'an and Hadith Sciences, 68 (29),87-116. (In Persian).
Ibn Al-Ghaḍāirī, A. (1944). Al-Rijāl Ibn Al-Ghaḍāirī. Qom: Ismāiliān Institute.
Ibn Bābiwayh, M. (Sheikh Sadūq) (1983). Al-Khisāl, Research: ′A.A Ghaffārī. Qom: Islamic Publication. (In Persian).
---------- (1997). Al-Amālī. Tehran: Kitābchī. (In Persian).
---------- (1958). ′Uyūn Akhbār Al-Rizā, Research: M. Lājavardī. Tehran: Jahān Publishing. (In Persian).
---------- (2006). ′Ilal Al-Shari′a. Qom: Dāvarī Bookstore. (In Persian).
---------- (1975). Kamāl Al-Din wa Tamām Al-Ni′ma. Research: A.A Ghaffārī. Tehran: Islāmīyih. (In Persian).
---------- (1976). Fazāil Al-′Ashhur Al-Thalāthah. Research: Q.R ̒Irfāniān Yazdi. Qom: Dāvarī Bookstore. (In Persian).
---------- (1977). Al-Tawhid. Research: H. Husseinī. Qom: Islamic Publication. (In Persian).
---------- (1982). Maˈānī al-Akhbār. Research: A.A. Ghaffārī. Qom: Islamic Publication. (In Persian).
---------- (1992). Kitāb Man lā Yahḍuruhu Al-Faqīh. Research: A.A. Ghaffāri. Qom: Islamic Publication. (In Persian).
---------- (1993), Al-I′tiqādāt Al-Imāmīya. Qom: Sheikh Mufīd Congress. (In Persian).
Jalālī, M. (2013). Ibn Babouyeh's method in criticizing hadith: examining the most important characteristics of Sheikh Sadūq's critical approach to hadith. Islamic Studies of Qur'an and Hadith Sciences, 46 (93), 65-90. doi: 10.22067/NAQHS.V46I2.14554. (In Persian).
Karmi, M. (2006). Criticism and analysis of Sheikh Sadūq's jurisprudence methods in Ma'ani al-Akhbar. Master's thesis, Razi University. (In Persian).
Kāshshī, M. (1969). Rijāl al-Kashī. Mashhad: University of Mashhad. (In Persian).
Khorramī, M. (2013). Methodology of Sheikh Sadūq in compilation of hadith. doctoral dissertation. University of Tehran. (In Persian).
Kuliynī, M. (1986). Al-Kāfī, Research: A.A. Ghaffarī & M. Akhūndī. Tehran: Islamic Books. (In Persian).
Majlisī, M. (1993). Lawāmiuˈ Sāhib qarānī. Qom: Ismāiliān. (In Persian).
Mauˈārif, M. (2009). General history of Hadith with an analytical approach. Tehran: Kawīr. (In Persian).
Mousavi, S. and Khorrami, M. (2013). The difference of hadith and its resolution in the works of Sheikh Sadūq. Safina, 44 (27), 11-38. (In Persian).
Najāshī A. (2017), Rijāl al-Najāshī. Research: M. Shubiyrī Zanjānī, Qom: Islamic Publication. (In Persian).
Nasīrī, A. (2016). The ineffectiveness of the fourfold division of hadiths according to the shortcomings of religious sources. Hadith teachings, 1 (2), 3-32. (In Persian).
Raḥmān Sitāyish, M., & Qulām ′Alī, M., (2014). A Critical study of the Notion of Shiite Hadith Scholars’ Turning Away from Isnad (sanadation), Researches of Quran and Hadith Sciences, 12 (3), 131-154. doi: 10.22051/TQH.2015.2058. (In Persian).
Saḥrayī Ardakān, k., Mirjalīlī, A., & Hazerie jīfe, A. (2019). Reference and citation in Shia Hadith books in the first three centuries A.H. Ketab-E-Ghayyem, 10 (22), 235-259. (In Persian).
Shah Hosseini, A. (2019). The Validation Criteria of Narratives from the Perspective of the Ancients. Master's Thesis. Faculty of Hadith Sciences. Qom. (In Persian).
Shahidi, R. (2016). Ancient criteria in evaluating and criticizing hadith in the mirror of Rijali lists. Hadith and Thought, 3 (17), 137-154. (In Persian).
Shūshtarī, M. (nd.). Ghāmūs Al-Rijāl. Qom: Islamic Publication. (In Persian).
Shushtri, M. (2014). Sheikh Sadūq's methodology in his book Kitāb Man lā Yahḍuruhu Al-Faqīh. Mashhad: Islamic Research Foundation, 2014. (In Persian).
Ṫaherīyān Ghādī, M., & Partners (2018). Investigate the reasons for the trust of Sheikh Sadūq to the traditions of ˈAbu samineh and retrieve the written sources of traditions of this narrator in the works of Sheikh Sadūq. Validation Studies of Shia hadiths, 1 (2), 261-279. doi: 10.22034/HS.2021.13157. (In Persian).
Ṫaherīyān Ghādī, M., & Partners (2019), Explaining Sheikh Sadūq's point of view on the unity of "Mu′āż bin Muslim" and "Mu′āż bin Kathīr".
Kitāb-E-Ghayyim, 10 (23). doi:
10.30512/KQ.2021.12788.2518. (In Persian).
Ṫūsī, M. (1970). Al-Istibsār fi makhtalaf al-akhbār. Research: H. al-musavī khorsān. Tehran: Islamic Books. (In Persian).
----------. (1993). Tahdhīb al-ahkam. Research: H. al-musavī khorsān, Tehran: Islamic Books. (In Persian).
----------. (1961). Al-Rijāl. Research: J. Al-Qayyūmī Al- Isfahānī, Qom: Islamic Publication. (In Persian).
----------. (nd.). Al-Fihrist, Najaf: Library Al-Mortazavīyi. (In Persian).
----------. (1996). Al-̒Iddah al-̒Usūl. Research: M.R. Ansāri Qomī. Qom: Star. (In Persian).